Foreningen Jordforbindelsen

Rodfæste
Nærvær i naturen for kvinder i Vendsyssel

Rodfæste – nærvær i naturen for kvinder i Vendsyssel

Kursus for kvinder, der har brug for at vende tilbage til hverdagen efter en livskrise som følge af eksempelvis stress, angst, depression, skilsmisse, kræft, hjerte-kar-sygdom, smerte, overvægt eller diabetes.

Kurset foregår i naturen, da det at være i tæt samspil med naturen har en positiv indvirkning på vores nervesystem og får os til at slappe af, opleve ro og balance samt restituere krop og psyke.
Tilbudet har gennem flere år været en del af det etablerede sundhedstilbud til mænd i kommunalt regi i eksempelvis Faaborg-Midtfyn kommune og i Svendborg kommune.

Nu startes tilbudet op i Vendsyssel i regi af Foreningen Jordforbindelsen. I Vendsyssel tilbydes respektive forløb til både mænd og kvinder.

Kurset varer i 9 uger med en mødedag om ugen af tre timers varighed.

Kurset er udviklet ud fra den nyeste forskning og erfaringer om naturbaseret behandling.

Kurset bygger på en metode med fire søjler:

1. Natur og naturoplevelser
  2. Spontanopmærksomhed
  3. Kropsbevidsthed
  4. Fællesskab, fortællinger og bålterapi

Er Rodfæste noget for dig?

Ja hvis du har brug for at finde din vej ind i naturen for at…

• Tjekke ud af hverdagens hamsterhjul

• Få et åndehul og frirum

• Styrke dit Rodfæste og personlige lederskab

• Være en del af et fællesskab med andre kvinder

Vi forventer at du kan gå minimum 3 kilometer, og at du i udgangspunktet kan deltage til alle 9 møder.

Rodfæste er naturoplevelser og samvær i Vendsyssels smukke natur.

Få gang i kroppen, mere styrke og energi og oplevelser i naturen.

Sammen med to instruktører med uddannelse i naturterapi, hvoraf minimum den ene har sundhedsbaggrund, vil du udforske og opleve naturen, bl.a. gennem fællesskab, kroppen, bål og opmærksomhedstræning.

Deltagerne kommer til at opleve naturens forunderlige verden og kommer til at mærke vores urinstinkter fra dengang, vi levede i og af naturen. De kommer til at mærke den tryghed og indre ro, som naturen kan give os, med referencer til jægersamler-kulturen og evolutionspsykologien.

Se i kalenderen og på Facebook, hvilke tilbud, der er tilgængelige netop nu.

Praktisk info og tilmelding

Kurset foregår i forskellige, særligt udvalgte naturområder i Vendsyssel.
Præcise mødesteder kommunikeres direkte til deltagerne.

Kontakt Foreningen Jordforbindelsen for yderligere information og ansøgning om deltagelse på kontakt@foreningenjordforbindelsen.dk

Webbureauet ITTP